יעדי החינוך המיוחד
מציאת מסגרות חינוכיות המתאימות ביותר לכל תמיד ותלמידה בעל/ת צרכים מיוחדים
הקמת מסגרות נוספות של החינוך המיוחד במתאימות לאוכלוסיה המגוונת על פי צרכים משתנים (הפרעות התנהגות, ליקויי למידה) לאפשר את שילובם של תלמידי החינוך המיוחד במסגרות רגילות.
דרכי עבודה
- קיום ועדת השמה כחלק מתהליך מתמשך של טיפול בתלמיד בעל צרכים מיוחדים
- קיום ועדת שיבוץ כחלק מתהליך ועדת ההשמה
- קשר רציף עם המשפחה של התלמיד/ה בעל/ת הצרכים המיוחדים ביקור שנתי בכל בתיה"ס והגנים לחינוך מיוחד בהם מתחנכים תלמידים מעמק חפר
- קשר רציף עם השירות הפסיכולוגי
- קשר עם הפיקוח על החינוך המיוחד מטעם משרד החינוך
- טיפול בגביית שכ"ל מתלמידי חוץ הלומדים במסגרות חינוך מיוחד בעמק חפר
- תשלומי שכר לימוד לכל תלמידי עמק חפר הלומדים במסגרות מחוץ לעמק חפר.
- קשר ומעקב רציף עם מחלקת התחבורה לגבי הסעות התלמידים
- מציאת מלווים להסעות מביתו של התלמיד לביה"ס/הגן וחזרה (מיועד לתלמידים העומדים בקריטריונים של משרד החינוך, ברב המקרים מדובר בילדים עם נכויות פיזיות קשות)
- מציאת סייעות צמודות לתלמידים בביה"ס/גן, הזקוקים לכך עפ"י קריטריונים של משרד החינוך
- קשר עם יועצות בתי הספר בנושא חינוך מיוחד
- קשר עם האחראית על הביקור הסדיר במועצה
- ישיבות עם אגף החינוך